Vi tester og anmelder bObles Zoo | Tungelunden: Vi tester og anmelder bObles Zoo

torsdag den 20. december 2012

Vi tester og anmelder bObles Zoo

Vi har testet endnu en skøn bObles nyhed, nemlig bObles lille Zoo. Som de øvrige tumlemøbler leveres den lille Zoo i lækker emballage og ftalatfri EVA skum. Jeg kan se allerede nu, at det vil blive det mest brugte tumlemøbel herhjemme fordi den, når den er samlet, har perfekt 'taburet-størrelse' til Oliver - men også fordi der er så mange forskellige lege i dette ene møbel.

Den forhandles i to størrelser, i en begrænset periode og kun i Hamleys og Kære Børns butikker. Lige nu til intropris, 499,- for lille Zoo (normalpris 599,-) og stor Zoo til 899,- (normalpris 999,-). 


Vi leger jorden er giftig og jeg kan se, at det er en udfordrende og virkelig god øvelse for Oliver i forhold til balance og bevægelse. Når vi bliver rigtig gode, tror jeg vi kan flytte dem lidt længere fra hinanden og måske lærer vi også, at hoppe fra den ene til den anden - det tør vi godt når underlaget er skridsikkert.


Zoo'en består af 6 dele med form som forskellige dyr, man må vidst selv bestemme hvilke - vi er blevet enige om, at der ihvertfald er en hund, dinosaur, hest og en giraf blandt vores. De kan samles til en firkant, fladt på gulvet og stables i højden. 



Inden vi modtog Zoo'en havde jeg set billeder og fik en lille ide til en leg - men inden jeg fik legen introduceret havde Oliver allerede hittet ud af, at putte ting i og pilede frem og tilbage mellem stue og værelse for, at finde ting der kunne passe ned i kassen. På med låget og så har han en skattekiste ligesom vennerne på piratøen. Det var lidt i samme boldgade jeg havde tænkt - at putte et enkelt stykke legetøj i kassen og lade Oliver føle sig til, hvad det er, med lukkede øjne. Det skal vi prøve, men lige nu er han opslugt af sin egen gode ide :)


Når man sådan har fundet på og leget godt kan man måske trænge til en lille pause og en eftermiddagssnack. Zoo'en er allerede fast inventar i stuen, farverne passer fint ind her og til de øvrige tumlemøbler herhjemme. I vores børnehave er der rigtig meget fokus på børnenes motoriske udvikling, jeg støder på ordet hver/hveranden dag når jeg læser hvad de har lavet og oplevet i løbet af dagen. Det synes jeg er rigtig spændende, at følge med i og også være bevidste om når vi er hjemme.


Her kan du læse mere om bObles Zoo - på hjemmesiden kan du også finde og downloade bObles tumlekalender som hver dag fra 1.- 24. december giver inspiration til 24 motoriske og kreative lege.

6 kommentarer:

  1. Den er ski cool! Kan man få for mange bobles?

    Den minder om sådan en lille "klods" i skum jeg havde som teenager. Den kunne kun samles på én måde!

    SvarSlet
  2. Hvor er den fed!! Den skal vi så meget have her hjemme (når der er penge til det ;). Det ville lige være noget for Emil. Vi har fiske, hvalen, krokodillen og mini elefanten nu, og Emil eeelsker dem :) bObles er fantastisk :)

    SvarSlet
  3. Det er simpelthen SÅ fedt, men jeg kvier mig altså stadig ved prisen....

    SvarSlet
  4. Den er godtnok fed! Den ville passe godt herhjemme i samlingen!

    SvarSlet
  5. Ja den er fantastisk:-) og nej man kan ikke få for mange bobles!! her er bobles det bedste legetøj der er købt og bliver flittigt brugt af hele familien! Det er ikke billigt men fantastisk kvalitet og vækker fantasien og glæde hos os alle...så helt bestemt alle pengene værd!!

    SvarSlet
  6. bObles er helt fantastisk - og det ser ud til han nyder det. Min yngste søn er i hvert tosset med sin bObles Donut.

    De bedste hilsner

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...