Doodling | Tungelunden: Doodling

mandag den 17. december 2012

Doodling

Engang malede jeg rigtig meget, men vi har ikke så god plads til det her. Lærreder og farver er pakket væk (men ikke langt væk), jeg savner det i ny og næ - men ved også, at ideer og lyst forsvinder på den tid det tager mig, at grave de ting frem jeg skal bruge. De skal være tilgængelige for, at kunne gribe ideen idet den opstår.

I stedet leger jeg med simple tegneprogrammer på nettet, de er lige ved hånden, fylder eller roder ikke og man kommer heller ikke til, at stænke trægulv og spisestuestole.. For tiden er jeg vild med forskelligt i print og plakater og pusler med ideen om, at lave mine egne. Leger med mønstre, farver og tekst - en broget blanding af enkelt og spøjst, i farver der er milde for øjet. Her er dagens doodling.






















11 kommentarer:

  1. De er da rigtig skønne. Jeg synes den øverste minder om sådan nogle tegneserie hypnotisør briller:-) sjovt som tingene kan fortolkes. tak for tegninger og ha en dejlig uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - Ville ønske jeg vidste hvad det nu er for nogle briller :) Sjovt at høre hvad andre ser i stregerne

      Slet
  2. De er fine. ;) Hvilke tegneprogrammer er det? Jeg savner også det at male, men det bliver bare for omstændigt nogen gange.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Julie, ja det er en hobby man helst skal stående fremme og det fylder lidt :) Der er et meget simpelt, men sjovt program der hedder Tux paint, det er faktisk til børn. Man kan umiddelbart ikke gemme filer til sin computer derfra, men med Skitch kan man "klippe" sin tegning ud og gemme den derefter :) Ellers er der noget der hedder Sumo, der har jeg f.x. lavet ugle-"elgen" :) god fornøjelse

      Slet
  3. Jeg er også veldig glad i å tegne. En god idé å bruke tegneprogram - det gir en tøff "strek" :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg læste engang dette "Writing is thinking on paper" det kan det også være med tegninger synes jeg :)

      Slet
  4. De er fine. Kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over din engel/elg/kylling :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina :) altså jeg er også blevet lidt glad for den skæve eksistens, tror jeg må lave en makker til hende.

      Slet
  5. Nøj, rensdyrfuglen er nuser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maj :D Lad lige fantasien få frit løb ;)

      Slet
  6. Ej hvor spændende og sjovt. Det må jeg også have prøvet engang :)
    Kh. Lena

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...