Fugleguf | Tungelunden: Fugleguf

tirsdag den 27. november 2012

Fugleguf

I weekenden har Oliver og jeg lavet guf til fuglene. Det er rigtig nemt, hyggeligt og billigere end, at købe de færdige kugler i supermarkedet. Der kan blive mange ud af en pose vildtfugleblanding, palmin/fedt, lidt havregryn/kokos.. og hvad du har liggende af kerner og nødder. 

Jeg fandt nogle fine gamle kopper på genbrug til en 5'er stykket. Oliver har fyldt blandingen i med en ske - det sviner lidt og er selvfølgelig ret fedtet, så vi havde en gammel avis under til, at tage det værste. Der skal et bånd i hankene så kopperne kan hænge på en gren. Jeg ved ikke hvor nemt det er for fuglene, at sidde på kopperne, så det må komme an på en prøve - men vi har lavet nogle "kugler" i plastikkrus med snor i ved siden af. Det er en sød lille ting, at give til andre også.


















Vi har også leget med saltdej og udstikkere, så nu har vi gavemærker til julegaverne og måske nogle ophæng til juletræet. De skal lige have lidt maling. Dejligt med indendørs hygge når vejret bare er gråt og vådt :)

7 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt! Og god idé med de fine kopper.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Hvor er det super flot - og dejligt i passer godt på de små fugle nu, hvor vinteren er ved at sætte ind.

    SvarSlet
  3. 1000 tak for den fine give Away, den er modtaget og pakket ind til julegave. Kan derfor heller ikke lægge den på bloggen før efter jul (0:

    SvarSlet
  4. Super god ide at lave fuglemad, og kopperne er så fine - glæder mig til at høre om de er en succes hos fuglene :-)

    SvarSlet
  5. Jeg håber fuglene bliver glade og de kan sidde derpå, vi er startet med dem vi lavede i plastikkopper og dem kan de ihvertfald godt li'. Skal nok give en lille tilbagemelding på hvordan fuglene tager imod kaffekopperne :)

    SvarSlet
  6. Jeg har sådan en serie hvor jeg laver noget nyt med kopper hver måned og en af de ting jeg har vist frem er fuglemad i kopper. Ideerne skal selvfølgelig prøves af først så jeg har faktisk haft fuglefedt i kopper siden foråret og mine erfaringer er at kopperne skal helt op til grenen samt at fuglene er lidt tid om at vende sig til at få mad på den måde. Når de har vænnet sig til det er mejser, spætter og spætmejser glade for dem men de andre fugle spiser ikke af dem.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...